2015. január 23., péntek

Jó bizik



Mivel ezt a pedagógiát tanultam...a gyerekeimet sem neveltem másképpen.Így a diab-tanulás is valamiképp valami gyakorlatias volt.Adott pontban,adott eszközzel,csakis pontos végrehajtással.Begyakorlás.Ennyi.
És ahogy a diab sem állandó,úgy változunk mi is mellette.A nézőpontunk.De maga a betegség megmarad,ugyanúgy,minden eszköz ugyanaz,csak mi változunk-és általábban többek leszünk általa,tudásunk bővül és bizony pozitívabb szemléletünk lesz!
A tegnap esti hipózás ékes példa erre:éjjel arra ébredt M,hogy valami nem jó,olyan nem jól van.3-as hipóval ébredt 00 30 kor.Kicsit húzósabb volt az edzés.

Edzés után 1-2-3-4 órával is csökken/het a vércukor.Intenzív edzések után bepakol ch-val M-és nagyjából tudja is,hogy jóval átlépve a nem sporthoz kötött napokon kiszámolt 10 ch-t.Kb 30 is lecsúszik így este edzés után hazaérkezéskor.De,hogy érzi alvás közben a vc csökkenést,ez milyen előny.Persze én is keltem a moccanásra,és megvártam-jó 10-15 perc-mire jobban lett és alvás,majd így hajnali 3 -kor is mérés,de 9-es értékre tornázta a vc-ot a hipós csomagocska.Reggel 6.4-es érték..ami remek napindító.

A magas vércukrot viszont így nem érzi meg,15-16 körüli vércukornál mondja,hogy melege van,olyan 17-18-as cukornál fáradtabb csak,eddig ez a tapasztalat.17 érték felett veszi nagyjából komolyan M,hogy ez nem játék!
Hétvégén meccs a Honvéddal-megint hajtós meccs elé nézünk.(jó ch-s ebéd kell-vadast készítek és tésztát).
Terveztem a fejemben egy fehér asztalt.
Persze nem férünk el a mostaninál,mert nőttek a gyerekek...a közös evészet csakis változtatással lehetséges.A diab is úgy hozta többször nem tudunk együtt enni,vagy időben nem egyezünk,vagy éppen elfoglaltságban..Hétvége az,amikor összejöhet.Na erre a fehér asztal projekt.:)
Ikeában láttam,megtetszett.Olcsóbb és egyszerűbb megoldást választok,de erről majd később-,

A bizik szuperek lettek!A diab sem csorbított annyit amennyit gondoltam én,elismerésem a szép eredményekért!Jutalom Ikeás ebéd,amúgy a szülinapom sütizése lesz,imádom az ottani CUKROS mandulatortát!Eszembe sem jut ott,hogy pfúj cukor van benne.Hát így esett az IKEA-val:)És ráadásként Ikeás húsgolyó beszerző út is lesz,szeretjük-nem számoljuk ch-nak és finom is:)
A jó bizi háttre:én már bébi koruktól kezdve fejlesztő játékokkal halmozom el őket.Rengeteg saját magam által készített játék van meg ma is.Ne féljünk időt áldozni a gyerekre,megtérül!!!!Pici babák voltak színes kendőket kötöttem a babaágy fölé,cserélgetve a színeket,és még alighogy figyelmük lett máris beszéltem hozzájuk,a mai napig nincs gondjuk a szókinccsel:)Holnap elkezdhető!-és mellesleg figyeljünk oda a vércukorra is:Jó vércukrot mindenkinek!Ikeában mi is figyelünk,már teszteltük,számolunk!!!:):):)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése