2015. január 1., csütörtök

Trüffel -Nagyi receptje alapján

Trüffel-az ízletes csodagolyó

  • Narancsos-mandulás trüffel

  • fél adaghoz:fél dl tejszín-Hulala-2 ch
  • 1 kisebb narancs reszelt héja
  • 100 g Eritritol
  • 50 g kakaópor-nekem Holland-7 ch
  • 125 g Rama Margarin vagy vaj
  • 50 g szeletelt mandula.-beleforgatáshoz.1 ch nak veszem,mert 100 g az egész zacskó mandula és kb 1/4-ét használtam fel.100g/3.7 ch
A reszelt narancshéjat,a tejszínt és az Eritritolt lábosban felforraljuk.Tűzről levéve hozzákeverni kézi habverővel a kakaóport.,végül a puha Ramat.Fényes masszáig keverjük.
Tálcára borítjuk és 2-3 órára a hűtőbe tesszük dermedni.
A szeletelt mandulát megpirítjuk serpenyőben,és hagyjuk kihűlni.
A masszából dermedés után kis halmokat veszünk a tenyerünkbe ,golyókat formázunk és beleforgatjuk a pirított mandulába.

Szinte alig szénhidrát.Bár a vajjal vigyázzunk azért!!!!A narancsot én nagyon megmostam mielőtt lereszeltem a héját!Szerintem kiadós csemege-nasi,így 2 db-nál meg kell állni,és akkor nem lesz probléma.Nagyon-nagyon finom és mutatós trüffelek!10 ch az összes ch tartalom,13 golyó lett belőle,így 0.7 ch/db a trüffel.

Nézd:)-amíg a hűtőben dermedt egy kis ujjacska arra járt:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése