2015. február 6., péntek

Kórházban-otthoni aggódás

P kórházba került:kórházi 5 napunkról röviden annyit:nagyon váratlanul ért bennünket.A csillapíthatatlan hányás több óra alatt megállíthatatlanná vált és egyre gyengébb lett P.Mérlegeltem,talán otthon kezelhető,mivel M is beteg,lázas..a cukrok elszálltak(18 fölé).De nem,hajnalban ügyeletet hívtam,aztán ő a mentőt.Mentővel a Heim Pálban bekerült a 24 órás őrzőbe teljesen kiszáradva.Ott a 24 óra letelt,nem lett jobban,még a 28.órában is ott voltunk az őrzőben-bár ez titok,mert ha letelik az idő.....-kapott még infúziót.Igenám de nem volt jól,sőt nagyon nem volt jó a vizelet lelet.Addig-addig csinálták,azaz velem csináltatták-mindent én csináltam szinte,de ezt majd egyszer,ha olyan passzban leszek!!!!!!Most nem negatívkodok!Behoztak egy igen súlyos esetet,olyan élet-halál közötti gyereket,nos ebben a pillanatban megszületett a döntés,hogy hazamehetünk.A zárón szerepelt orvosság..kiváltottam 5000 ft-ért és hazamentünk.De csak feküdt a drága és pár órán belül indult a hányás...Reggel nem vártam már mentőt hívtam.Igenám,de csak úgy nem jön ki.Ügyletet hívtam,ami nem vette fel......Így nem mérlegeltem:taxit hívtam.Nem örült egy elalélt -hányós betegnek(gyereknek) és gondolom nekem sem amikor közöltem,hogy igen most megyünk és zacskó ide vagy oda mi most magával fogunk menni.Elvitt(de....ezt most ugye nem,nem negatívkodok!)Ott még ugye a László kórház területén bolyongás,mire az osztályra kerültünk...mivel nem kis terület a főbejárattól,már széthányta magát addigra a lány.Másfél órát várakoztunk a váróban,mire asztalra került!!!!!Hát nem irigylem azt aki hasonló cipőbe kerül!Mire megint ellátták csak préselni lehetett a vért a kis vénájából.Végülis 8 infúzión van túl,1-2 injekción és sok macerán a lányka de már jobban van.A Szülő meg aki széken töltött x napot-le se merem írni..nem csoda ha nem érzi a derekát és a gyomra is kivan a nem-evéstől és bizony az idegeskedés a lelkiállapotnak nem tett jót.De ilyenkor ez számít a legkevésbé!És a pénz..pedig jópár 1000 ft-ot megkívánt ez az ápolás 1 hét alatt.P egy nem diabos gyerek és a hányás hová nem sodorhatja,órák alatt életveszélyes állapot lép fel.Ha ez most M-aki diabos-bele sem merek gondolni.....vele hogyan alakulna egy ilyen történet.Nálam a következő szabály áll mostantól:
M-nál,ő a diabos első hányás semmi,második hányás:csomagolj,harmadik hányás:kórház.Nos,P-nál valami hasonló lép érvénybe.Harmadszor került már kórházba kiszáradás miatt!



Stefany a Lasy Town-ból..Petra képében..M küldte el telefonon,míg mi bent,ő otthon lábadozott.Igen!Gondoltam egy:Sportacus elkéne....és az én Stefanym sem ugra-bugrált..sőt!És M sem tudott betegsége mellett teljesíteni...M Doktornőjét hívtam a Heim Pál kórházból,hogy ajánljon valamit M köhögésére.Nem múlik.És lázas,a cukrok elszálltak.Válasz:háziorvos!De Doktornő csak egy köhögéscsillapítót mondjon ami...Válasz:háziorvos.Na jó legyen.Onnan haza,irány a háziorvos.Háziorvos:Ő igazán dolgozott kórházban,de nem mostanában és nincs már meg a napi rutinja a diabetesben.Nem írt fel gyógyszert.Tehát:két tűz között.erre lett a Suspenzio Terpini-ami igen kevésnek bizonyuló nyákoldó.Írtam a Doktornőre sms-s a kórházból,hogy a Lantust emelni kéne,és mennyivel-mivel ragaszkodott ahhoz(a Doktornő),hogy ezt mi magunk ne változtassuk,majd csak ő.Nem jött válasz.Írtam emailt ma itthonról és ma tudtam füzet eredményeket is csatolni már...egyelőre nincs válasz.A gyerek cukra nem jó,beteg is,közösségbe nem jár,a háziorvos már rutintalan,a diabetológus meg éppen látatlanban nem mond semmit ...Nos,ez ám a helyzet.

M elkezdett citromos vizet inni,sokat.Valamennyit lement a cukra.A köhögés miatt sokat pihen és igazán mást tenni nem tudott.Szerencsére nem lázas már!Én meg csak abban bízom,hogy nem hord ki lábon egy tüdőgyulladást a csodálatos orvoslás miatt!!!!!!!És akkor ne negatívkodjak,igaz?



Heim Pálban,már mindenki hazament 24 óra leteltével de mi nem tudtunk..csúnya vírus lehetett...


Cenzúrázta a fotókat,nem lehet már csak úgy fotót felpakolnom!


 8 infúzió tette helyre...
Én tanultam az éjjeli ügyelet zsebbe is dolgozunk-ból,"jaj,nem ezért jöttem..és csúszik a zsebbe a pénz",a mentőápoló elaludt a hajnali utazásunk alatt velünk szemben lévő székben....a leletet én vigyem a harmadikra a laborba,tartsd az infúziót a wc-n és tartsad meg az elalélt gyerekedet is és közben keton-tesztet csinálj,hogy az infuzióba se csorogjon vissza a vér-hát nem sikerült....,és sokat-sokat tanultam abból,hogy egy anya mit bír és még annál is többet.És bizony a baj nem válogat,mert egzisztenciálisan lehetsz akárki..lehet ott fekszel majd mellettem és pont az én segítségemre szorulsz,mert nem lesz ott más!!!!!!

Sok-sok erőt,írott-szóban elhangzó búzdítást kaptunk,amit köszönök!!!!
És nagyon köszönöm Anyukámnak,aki otthon a diabos fiam mellett volt és kezem alá dolgozott ezekben a nehéz napokban!!!!!

Olyan jó itthon és egyetlen fontos dolog van az életben:az egészség megtartása!Nekem még ezt Dédimama mondogatta mindig és ma is mondja,ha nála vagyok.És igaza van.Ha egészség van,minden van!!!!A többi mellékes!

És egy óriási pozitívum a végére:Diabkuty nálunk,azaz M-nál vendégeskedik hamarosan.Hozzánk küldik postán.Már nagyon várjuk!!!!!!

Nagyon jó egészséget és jó vércukrot Minenkinek!!!!












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése