2017. február 21., kedd

"A hipoglikémiába meg lehet halni!"


Nővéremnél láttam ezt a kis telefonos alkalmazást.Nem szeretem utánozni a másikat,de...most engedélyt kértem,hogy megtegyem.Hát így született meg a rajzfilmbeli énem:)A gyerekeim szerint ezek nagyon "én vagyok"
 Mindig van valami ami különleges a napban,jót mosolyogtam a fotókon,néha tényleg magamraismerek:))


Meki a diab kontroll után.
M kérésére.Az ebédet ott ettük.Fél évente egyszer nekünk is "megjár".
Meki ahol elfelejtessz édesítőt kérni,de...van a táskádban profi készlet:)a kávéhoz.
Diab kontroll:7.1% HbA1c.

Jó.Jó.De!....

Nagyon-nagyon leszidtak bennünket.Először engem,mert hagytam ennyi hipoglikémiát.Az éjjelek alatt őrzöm M-t.Na erre azt kaptam:"meg ne próbáljam!"és vagy 40 mp szünet következett.A levegő is megfagyott.majd jött M,hogy miért nem vett vissza Inzulint a Lantusból már rég nem kellene 20.
Nos,írtam 2x emailt,válaszolt a Doktornő,de mintha nem is M-nak írta volna..nem tudtuk érdemben értelmezni az emailben leírt teendőket:(
Aztán jött,hogy akkor miért nem kérek segítséget????
Telefonon?-kérdeztem.Hát én nem vagyok a mindenfranccalhívomazorvosttipus.
De igen,azt kell tennem-mondta a Doktornő.

"A hipoglikémiába meg lehet halni.(szünet)M láttál már megmerevedett embert aki hipoglikémiába esett és tolószékben éli tovább az életét???"

Ez hangzott el.megdermedt a levegő.

Igazán nem tudom most kinek a felelőségéről beszélünk.

Én aki hagyom meghalni a gyerekemet?A Doktornő aki az emailben nem éppen tud segíteni és elmarasztal engem mint szülőt,hogy a telefonhívás a jó megoldás minden esetben..Vagy a Gyerek aki nem ítéli meg jól a helyzetet és nem vesz vissza Inzulint?

Hű.

Igazán nem tudom mi a manó történik.
Igazán annyi a teendő visszább kellett venni az Inzulint,a Lantust is.

"M,egyetlen írásommal eltilthatlak a sporttól,és nincs az az ember aki visszavonhatná ezt"-jött a továbbiakban.

Hát...
Zsebretettem/tük és kijöttünk a Kórházból.
Néma csendben jöttünk egymás mellett és nem tudtunk egymásnak mit mondani.

Megebédeltünk a mekiben semleges témákról beszélgetve és már hazafelé tudtunk beszélni a diabról.
Megbeszéltük,hogy jól csináljuk,jól működünk együtt és adtunk egy tenyérötöst egymásnak:)
Többet fogunk összeülni és megbeszéljük előre az ételeket és a diab menetet,az edzésnapokon és a meccsnapokon külön és tartunk kupaktanácsokat mikor mennyi volt a cuki mikor mi válthatta ki azt az értéket és megpróbáljuk elkerülni a hipókat.

Ja,és megpróbálunk ÉLNI e mellett.

Mert a Doktornő ezt nem kalkulálta bele,hogy mi a diab mellett ÉLÜNK és zajlik minden,Mozgásban vagyunk,hibázunk,örülünk és bizony az a rövidke jólét ami megadatik diab mellett azt jól kihasználjuk.És én mint Anya mondom:nekem minden nap a Bakancslistámon van.M mosolyog,M edzésre akar járni,balhézik az edzővel,nyomatja a meccseken,tervezünk venni egy fotógépet,hogy dolgozni tudjon vele és bizony ételeket kér,finomakat akar enni.Néha visz a hátán ha megkérem rá,mert most nekem is pótol valakit,mivel nincs társam és azért ebben is szervesen részt vesz,hogy ne érezzem magam olyan magányosan:)
A Bakancslistán van minden nap kérem.Hová megyünk nyaralni,mikor mi lesz és bizony szeretne már egy klassz lányt maga mellett!
Ezek mind jelek,hogy Élet van.

A Doktornő a halál körüli és a betegség körüli legdrasztikusabb dolgokat vázolta nekünk 10 percben.

7.1% HbA1C.Tökéletes egy ilyen intenziv időszak után amin most keresztülmentünk.

És lehet hatásszünet a beszédben.
Legyen.

Nem úgy születtünk,hogy diab-ellátás profizmussal...
Elhangzott,hogy a Lantust miért nem vettük vissza csak edzésnapokon?
Mert eddig a Doktornő azt mondta a lantushoz mi nem nyúlhatunk csak ha ő engedélyezi.
Ilyen egyszerű volt amiért nem nyúltunk a Lantushoz.
Minden kontroll egy tanulmány.
Minden alkalommal új dolgok jönnek.
Minden alkalommal elfelejtem azt is amit tudtam és új értelmet nyer minden.

Hazaérve tudom a dolgom.
Számolom a ch-s holnapi ebédet és ellenőrzöm az Inzulinkészletet a hűtőben,biztosra megyek,hogy mindig legyen mit beadni,ne legyen olyan,hogy....elfogyott.

Éjjel kelek és persze,hogy őrzöm M cukrát ha szükséges.
Az én bakancslistám,hogy holnap is legyen élet a házban,hogy legyen reggeli szuszogás és legyen vita,hogy hol van a dugi csoki,ami éppen a hipoglikémia alkalmával hát..lecsúszott.

Még majd rendezem a fejemben a "halálközeli diab kontrollunkat" ami ma ért bennünket az nem mindennapi.
De megjegyeztem,hogy a hipoglikémiában meg lehet halni.
Ja,eddig is nagyon jól tudtam.
...megszámlálhatatlan éjszakán etettem a gyerekem..
és volt példa rá mikor topogtam mi legyen mert kettőslátás mellett M éppen nem volt már a jól vagyok állapotában...
Tudom,hogy a hipoglikémia nem játék és meg lehet halni benne.

...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése