2017. november 21., kedd

Ch-számolás

Picit nem jelentkeztem-nem tudtam volna sehogy.A jógasuli intenzív volt,de életem legjobb döntése volt,hogy jelentkeztem rá!Közben a Sweetmami blog olvasók száma gyarapodott egyel-egyel...és itt és most leírom én hogyan oldom meg a köret számolást.Bizony három főben kell gondolkozni mindig.M a diabeteses.Én nem tanultam meg egy edényben főzni a családra,hanem M mindig külön edényzetben főzött ételt kap,azaz az ő ch adagjának megfelelően kiszámolt ételt.Én mindent 2 edényben készítek.M kapja az egyiket,P és én a másikat.Már megszoktam.Dupla mosogatás,egyazon idő,csak 2 főzőlángon.:)Ha van olyan étel pl étteremben vagy vendégségben tálból szed M akkor az megsaccolt étel ch-val működik.Én szeretem ezt az egy adagra kiszámolt ételt,az csak az övé és az tényleg annyi ch amennyire szúrni fogja az Inzulint:)Megnézem 100 g nyers ételben mennyi ch van és kiszámolom egyszerű keresztbe szorzással az adott g étel ch-ját.Rízst,krumplit,egyebeket nyersen mérem le.Csináltam már olyat is hogy egyszer kiszámolom a nyers étel adott ch-ját,elkészítem,és lemérem.Így tudom pl a kész jázmin rízs hány gramm.Ekkor pl csinálhatom azt,hogy egyben kifőzök ugyanolyan ch tartalmú rízsből egy zacskóval és mérlegre teszem a pl 40 ch jázmin rízst,mert előzőleg már lemértem mennyi gramm 40 ch kész rízs. De nálunk a bevált ch számolás az egy adag ételre vonatkozik mindig,az egy adag egy edényben készül,az csak a diabos M étele lesz.Így nincs is keveredés  a más családtagok ételével.És elfogadott,hogy a ch számolt ételt nem kóstolgatjuk,nem csak csippentünk belőle egy picit....mert tudjuk,az M-é,kiszámolt adag:)Ma ovis jóga órán voltam....Iszonyat jó volt!

A hét képekben.Részlet:)

A csoport akikkel tanulok és AKITŐL💓




P közben bronzérmes csapatával...

M-t nem engedtem ma edzésre...3.5 körüli cukija nem akar feljebb menni....Na innen indul akkor a blogban a diab rész....megoldjuk....előttünk az éjjel....:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése