2019. június 23., vasárnap

6 éve velünk jön a diabetes mindenhová



 Kicsi kikapcsolódás,bár munkahelyi csapatépítés volt leginkább.Nekem új helyzet volt,de az "új"emberek és a szép táj felfedezése mellett maradt idő töltődésre,pihenésre is!

Répáshuta adta a lehetőséget.És érdekes volt mert mintha hermetikusan civilizálatlan területre tévedtünk volna..nem volt térerő,internet.Furcsa volt.Még jó,hogy nem hagytam ténylegesen otthon egyedül a kamaszaimat-tervben volt,hogy M már 18 éves lett.....de nem mertem.Izgultam volna ha nincs valaki olyan itthon aki ért a diabeteshez....így nekem nem volt teendőm csak pihenni:)Köszönöm Nagyi,hogy mint mindig segítesz és diabetes ellátásban szerzett tudásoddal mindig biztosítod nekem a biztonságos hátteret!!!💓🙏


6.éve velünk van a diabetes.
Nagyon hosszú értékelést nem fogok írni a 6.év miatt,mert minden átalakult....M önállóan kezeli dolgait....sikerült időpontot előrehoznom a felnőtt orvosnál,így talán szeptember 10-én megtörténik végre a felnőtt kezelőorvossal való találkozás.Október 25 volt a másik időpont!!!!
Minden megy a maga módján.
A Humalog Inzulin jól bevált,sokkal könnyebb(???)a diabetes ellátás.Inkább úgy fogalmaznék szabadabb az étkezés és nem időhöz kötött mereven.

A gyerekeknek meg kell tanulniuk ezzel együtt élni és mire 18 évesek lesznek el kell engedni őket...egyedül boldoguljanak....Minden egyéb közbejön:hormonok,drasztikus éghajlatváltozások ami cukiboruláshoz vezetnek,lányok jönnek-mennek,ami szintén okozhat lelki érintettséget és ó jajjj hogy megzavarhatja a cukit!!!!És egy kamasz nem úgy és nem akkor és nem azt eszi amit anyuci mond....ezeknek mind-mind lesznek következményei.És belép az alkohol!Amivel neki kell megbarátkozni.Kitapasztalni és tudatosnak maradni(...).

Pár éve egész más dolgokon aggodalmaskodtam a diabetes terén.....
Mindig figyelmeztetek:sebellátásra,körömgondozásra,ételjavaslatra,cserélek gyakran ágyneműt az izzadás miatt...de a diabetes M-é lett szinte 90%-ban.Eddig az Inzulinmegrendelést is én végeztem és hoztam haza(körülményesen kiváltva)a patikából,de próbálom egyszer-egyszer majd erre is rávenni.nem függhet mástól,ennek minden mozdulatát el kell sajátitania.És igen:a Szülőnek le kell tudni válni erről is ha képes már rá a kis fiatal diabos felnőtt.

Sweetmami,mint olyan sokan ismernek így..már nem is lesz ez másképp....és soha nem felejtem el azt a napot amikor a labor telefonált:azonnal csomagolni és irány a kórház....mert így kezdődött 6 éve június 19-én egy bizonyítványosztás után....
A tipikus tünetek megvoltak(sok vizeletürítés és a rengeteg ivás,drasztikus fogyás)-és nem is sejtettem,hogy nagy baj lehet....

Jó vércukrot kívánok mindenkinek!
Sweetmami

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése