2020. január 11., szombat

100 gramm étel mit tartalmaz-nézd meg!!!

 Már mosolyognak az emberek körülöttem ha utazásról osztok meg képeket,élményeimet...A motorozással kezdődött,mindig mentünk valahová...a motorozás átváltott autózásra-másképp élem meg,de valóban boldoggá tesz.Jobban mint egy étel,ital....ugyanúgy táplál mint az étel....És igen,kellett hozzá idő,hogy eljussak eddig...utaztatóm is van,aki szeret utazni,sőt mindig tervekkel áll elő hogy"hová menjünk?"...

Sok embernek hobbija sincs.Esznek,mekiznek,otthoni tv előtti nasipartyt tartanak,és azt sem tudják,hogy ezzel mit ártanak maguknak.

Amikor mi megyünk valahová mindig sétálunk,barangolunk,felfedezünk.

Budapesten belül bkv-val közlekedünk ha engedi a program,így a környezetszennyezésre is figyelünk és nem utolsó sorban egészséges a séta a 10000 feletti lépésszám naponta!!


Mi felnőttek nem vagyunk 30 évesek,mindketten 40 fölöttik vagyunk.Figyelnünk kell az egészséges táplálkozásra és a sok mozgásra.Megelőzve a sok ilyenkor kialakulóban lévő betegséghajlamot,így a diabetest is(2.tipusú).
Én heti 1x biztosan jógázom.
Anyagi okok miatt nem tudok többet beiktatni az életembe sajnos.De otthon lehetőségeimhez mérten gyakorlom...

A munkahelyemen érdekes,hogy az egészség-betegség témakörét kaptam a hétre,feldolgozása a 3 évesek körében.
Nem egyszerű,én aki nem nasiztatok,aki tényleg tudatos és a tej,mint olyan az nálam nem az egészséges kategória,ha az élelemiszereket csoportosítjuk.

Az orvos munkája.

A táplálékpiramis.

Az én-tudat,testünk felépítése.

Szörnyű nézni,hogy több gyerek bőre foltos,piros pöttyös és nagyon érdekesen nem egészségesen táplálkoznak,a szokásaik már most nem megfelelőek!Valahol van felelősége a pedagógusnak,de....leginkább a család az az élettér,ahol ezt alakítani lehet.Tömik a szülők őket nasival,édességgel,a pékségbe vezet az út hazafele egyből....(Atyaég)-és ez az amit én is látok,az otthoni étkeztetést nem tudhatom,de sejtésem van.

Én ma halat eszem és salátát.Megpróbálok figyelni.Leginkább a mérték az érték alapon étkezem.M diabetese és P nagyon egyoldalú táplálkozása nálunk is érdekes táplálkozási szokásokat szült....(Atyaég)-de tudatosan figyelek azért amennyire és ahogy a 2 kamasz ezt engedi....
Nincs egyszerű dolgunk a sok nem éppen jó minőségű ételvásárlás kapcsán,és a rohanó életmód sem mindig kedvez a tudatos táplálkozásnak.
De figyeljünk oda.
Nekem a sok utánaolvasás és a lehetőségeim szabnak határt a konyhámban.
A napi főzésekkel megutáltam főzni.nagy ritka amit kedvvel készítek,nincs ambícióm az új ételek megfőzésére.(sajnos)Nem ez az elsődleges az életemben!

Így lettem én utazó.
Inkább elutazom egy jó helyre akár egy otthon készített szendviccsel,mint egy fejedelmi ételsor elfogyasztása.

Szerencsére a mai napon január 11-én sok-sok évvel ezelőtt feltalálták az Inzulint.És kezelték vele a diabeteses gyerekeket.Hálás vagyok,mert M is ennek köszönhetően él és nagyjából teljes életet tud élni!

A hála bennem van és nem is csak az ételekre de minden egyéb másra figyelek ami az életminőséggel kapcsolatos!
Az biztos,hogy nekem valamiért az élet ezt a sweetmamiságot osztotta...a környezetem nem ússza meg a gondolataim,tanácsaim nélkül.Persze ezt mindenki vagy elraktározza,vagy  elengedi....Ha már csak 1-1 alkalommal tudtam segíteni valakinek...már megérte!!!!Így a minimalizáld a cukorbevitelt,tarts mértéket,nem kell repeta!Vagy csak kóstold meg de ne nyeld le😊-pl szaloncukor.

Mikor tudod minden ételről,hogy 100 grammjában mennyi minden van te is másként gondolkozol!!!Nézd csak meg egyszer az ételeken az összetevőket.100 g étel mit tartalmaz,mennyi ebből a hozzáadott cukor!!!!!!(ez is Atyaég!!!!!)

Érdemes picit figyelni magunkra.Amit megeszel,az vagy!És ez szó szerint így van!!!!Abból épülünk fel!

Jó vércukrot kívánok mindenkinek!
(Kikívánkozott belőlem ez a pár sor...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése