2015. június 5., péntek

Nyári tervek-anyagiak tükrében

...
Igen,
de mégsem boldogulsz ha nincs pénzed.....
Belefutok mostanában olyan körökbe amiből még nem tudom hogy keveredek ki....

Soha senki nem kérdezte meg bírom-e még anyagilag,hogy szükségem lenne -e támogatásra.Egyedül nevelem a 2 lurkót,a lakáshitel az enyém egy az egyben,a lakás rezsije az enyém egy az egyben.Pedagógus vagyok azzal a bérrel és a családi pótlék...2 éve jött csak úgy a cukorbetegség is erre...plusszban.Iszonyú többletköltséggel jár az élelmiszereket illetően!

A 2 gyerek különórái és a vele járó költségek....hát....varázspálca elő....és varázsige mormolása.Így működöm.Mivel kell a mozgás,kell a körforgásban maradás,nem foszthatom meg a közösségi élményektől a gyerekeket,így menniük kell.A lehetőség adott,a kivitelezés néha....nehézkes.

Általában mindenkinek autója van a környezetemben,minden csudaegyszerű és időspóroló azoknak,akiknek van.Nekem marad a bkk és a távolsági vonat-busz közlekedés.
Néha nem is értem miért nem probléma 25-30 kg-os pakkokkal lavírozni:)Mert megszoktam.
Nem is kérdés a kórházba is mivel megyünk ha kell:taxival.
A nyári nyaralás is vonattal történik majd,1 nagy bőrönddel 5 napra és 2 háti utazótáskával.Minden szükséges holmit vihetünk csak,leredukálva a luxusnak minősülő szeretett dolgainkat.

Igazán ezt csak azért írom mert a napokban már kitört belőlem a sírás,mikor a tánctábor napi étkezését 5000 ft-ban határozták meg és a szállás napi összege 3000 ft/nap./éj.És még nem tuszkoltam be senkihez a gyereket egy autóba egy oda-vissza kanyarra,persze benzinköltség fejében.És még egy szombati 1 napos oda-vissza kanyar,valakihez benyomva a gyerek-mivel egyedül nekem nincs autóm-...és kiborultam.

Nincs már arra sem módom,hogy az önkormányzat besegítsen-voltam 2x de simán elhajtottak,mivel igen fehér a bőröm színe és még megmagyarázták,hogy költözzek kisebb lakásba,nekünk a 60 nm az sok....Nos,ezek után nem volt kommentem.Így marad,hogy nekem kell megoldanom egyedül a plusz költségeket is.

Év vége,vegyél a tanárnak/tanároknak 2 gyereknél valami ajándékot,mert ugye tudjuk színesebben indul az év ha a Szülő hozzáállása is olyan,ami elvárható.M kórházba megy hónap végén,ugye jusson a nővéreknek is,mert tudjuk,sajnos a csokiért,kávéért megvesznek:)))))És a Doktornő se maradjon ki,mert 3 havonta jó az,ha békés és pozitív az a kontroll.....A kutyafáját!

Nem is az anyagi helyzetem az ami itt fontos,hanem a nyár eseményeit hogyan oldom meg pénz nélkül,vagy legalábbis abból beosztva ami van!Kis lelki válságom után-mert van!!-és sokat pityergek is emiatt!!!!!!Lássuk mik a nyári tervek:

Mivel enni kell,hát figyelem az akciós termékeket.Attól nem tágítok így sem,hogy az egészségesebb ételeket vegyem meg!!!!!!!!Hosszútávon megtérül majd nekünk.Akciós kornspitz,túró,kókusz,4 magvas kenyér.....mindig figyelem.Szerencsére okosan a Cafeteriát úgy kértem a munkahelyemen,hogy majd az Interfood-lánctól tudjak néha ételt rendelni,nekem könnyítésnek,hogy minden egyes nap ne álljak a konyhában ch-kat számolva:)

A Balatonon van egy hely ahol ügyesen háziasan főznek és cukor függvényében M is választ ételeket és már teszteltük,egyéb kérésünket is teljesítették a hely adottságait figyelembevéve....Tehát az ebéd ott és a többit én oldom meg szálláshelyünkön felszerelt konyhában.A kontinentális reggeliről még most egyeztetek az ottani konyhával.mert bizony nekem fontos mit eszünk és biztosra megyek.-itt sem naprakészek,de több emailre már csak válaszolnak!!!!!-várom nagyon..Tavaly már áprilisban visszajelzést kaptam:)Más üzemeltető,más módon zajlik.De ez nekem nem gond,vállalom és kérdezek!(Szeretnek is:)...)De a pénzemért adjon olyan szolgáltatást ami jár,pláne ha a gyerekem egészsége a tét!

A szállás is cafeteria jeggyel lesz,az összes költsége.Igen,így lesz az egy hetes nyaralás a miénk.Hajózni is megyünk a cafeteria keretein belül.Okos tervezéssel,előrelátóan ez lesz a Balaton.Az ottani Sparból szerezzük be az alapanyagokat,van diab fagyi is,így mi máshol nem tervezünk étkezésre költeni.Update pizzát veszünk Pesten és azt visszük alternatívának egyik vacsorára M-nak.Ilyenkor csak M eszik Update menüt,mi P-val picit mást eszünk.
Mi sok vizet fogyasztunk és citromos vizet,így nem probléma a hőségben sem ha vizet kell inni.Persze a gyerekek a zsebpénzükkel ilyenkor gazdálkodnak,és persze vesznek Kóla Zerót és egyéb extra ételeket,ezeket én nem cenzúrázom,így P cukortengert is vehet kedvére és tudja ez az ő döntése!

A Balatonon sok fotót készítünk és ebből hivatunk elő képeket és ezt szoktuk ajándékozni az otthonmaradottaknak.(egyéb ajándékozást nem tartunk ésszerűnek)

Táborba egyik gyerek sem kívánt menni.(iskolai)
P tánctáboráról már tettem említést feljebb.és bizti jól sikerül és nyernek a versenyben,de nem tudom a következő években tudom-e ezt így vállalni.
M edzőtáborba nem megy,nem biztosított az orvosi háttér és az élelmezése.Az is 40000 ft lenne.

A nyáron a lakást kifestem,és mivel 60 nm,ebből úgy 30 nm vár rám...de szerencsére pedagógus vagyok és sok szabadságom lesz a nyáron-sokak örömére,mert bizony ilyenkor mondják ám,hogy bezzeg a pedagógus..hát ne panaszkodjon:))))),így meg fogom tudni szép lassan csinálni:)Hófehér falakat varázsolok.Az anyagszükséglet lesz az,amit kalkulálni kell.

A Balcsi után vidéki turizmus lesz a gyerekeknek,nekem csak 2 napig.Lesz egy meglepi is a nővérem jóvoltából,amit én már tudok,de titokban kell tartani és garantálom,hogy ütős és nagyon emlékezetes lesz.Tehát ez nekem nem kerül semmibe,Kersztmami sk:)

Hőgyészre is mennek a gyerekek,itt élménytenger várja őket.Hogy miért mondom ezt???Mert vidék:reggeltől estig kint lehetnek.óriási kert,fák,bokrok,bogarak,erdőrész,rokonok,cicák.....És gondolom Nagyi is tartogat meglepetéseket az idei nyárra is.M utazási kedvezménye 90% ra jogosít(őt és a kísérőt)P 50%-os jegyet vált.Így az utazásnál jelentős összeget spórolhatunk.

A székesfehérvári Bori-vár látogatás is ezen kedvezmény szerint történik majd,piros vonattal és ott a pályaudvarról Taxival utazunk majd tovább a Várig,mivel 1 órás séta lenne megközelíteni a Várat,ez meg nagy hőségben sok-sok vércukorcsökkenést eredményezhet.Ezt belekalkulálva indulunk útnak.A taxi 1700-2000 ft:)))A Várba visszük az ételt,mindent.Budapestről.Éttermek lehetőségeit végigjárva nem akadtunk olyanra a közelben ami árban és ch tekintetében megfelelt volna.Ide nővérem is elkísér bennünket.

Tervben vannak még Várak,Múzeumok látogatása az idén.Mindez azokon a napokon amikor ingyenesek.Hát szervezéssel járt,de megoldható.

Kisbaba is születik a családban,persze babalátogatóba is megyünk majd.

A sulitól kaptak a kerületi strandra ingyenes belépőt,így biztos lesz strandolás is!

Mivel egész évben nem kicsit menős napok voltak a gyerekeknek is..így tervezzük az otthoni csendet,nyugit is!Ez lesz a pihenés.

Bkk túránkon egyéb dolgokat is tanulnak a gyerekek mert bizony ez komoly térképismeretet,net használatot ,kreatív gondolatokat és állóképességet követel tőlük.legnagyobb erő ebben:hogy együtt legyünk,együtt hozzunk döntéseket és tudjunk kompromisszumot kötni hárman.Ez nekünk nagyon-nagyon fontos a mindennapokban!Csak így tudunk rugalmasan együtt élni otthon!A diabetesesség kiemelt figyelemmel jár,ezt kompenzálva nekem szervezni kell P-ás külön napokat,mikor csak ő,csak vele.Így lesz Hajógyári Sziget játszótér P-val,És szerintem a Vári fagyizó,ahol sokat jártam amikor ott dolgoztam és valószínű még sok egyéb olyan hely ahol mi lányok jól érezzük magunkat.(ahol nem kell alkalmazkodnia a cukor miatt P-nak)A Bkk túra nem kétséges:én mindig veszek bérletet,M ingyen utazik a kártyájával.Így szabad a vonat,a Hév,a metró,a busz,a troli,a villamos......minden-minden....

...

Több napja írom a bejegyzést és van már változás.A balatoni nyaralót,ahol eddig nyaraltunk és mentünk volna átvette egy másik cég és ma emaileztek-végre a kérdéseimre-és nem használhatunk konyhát,tehát így tárgytalanná vált a nyaralás ott.
Nagy levegő,mély sóhaj.Net-keresésbe kezdtem.nem egyszerű most szállást találni.vagy mégis???

Nos,az időjárás nem éppen lesz kánikula azon a héten.....de a gyerekeket kérdezve nem volt kérdés,menni kell.M utána befekszik a kórházba,azt hiszem ránk fog férni picit a boglári levegő....Tulajdonképpen kb 10 perccel arrébb van ez a nyaraló,mint ahová mentünk volna....Meseszép,tetszik,persze cafeteria minden.Úgy is hívom cafeteria -nyaralás.A gyerekek boldogok.A medencét rosszabb időben is használhatjuk.A mi ablakunk a medencére néz majd.
Mostanában a teljes kiborulás szélén álltam/állok.És ez sikerült olyan fél óra lepergése alatt.Akartam.Nagyon.:)

Kicsit-ha már az anyagiakat nézzük-furcsa lesz egy hónap végi nyaralást beiktatni,de már most kértem a gyerekeket,hogy segítsenek zsebpénzből-ha szükséges.Lényegében mi hárman nagyon tudunk már úgy enni,hogy jó legyen,elég legyen és designos legyen.Sok-sok kép készül majd és szándékomban áll leírni mi történt és diab oldalról az 5 napot.

Tervben van még a gyerekeknek Szekszárd,Paks az apukájukkal.

A babalátogatás Tamásiban lesz.

Ha lehetőségünk lesz akkor tesztelünk egy Trófea éttermet valamelyik akciójában mivel M jövőre ballag és A-verzióban én ezt itt szeretném kiváltani,egy ebéddel.Teszt kell,miből mennyi,hogyan mit okoz/hat.Szénhidrát tekintetében.

A gyerekek Mohácson is lesznek és ott egyéb program mindig kínálkozik,az autózás a kedvencük-mivel ebben nagyon keveset részesülnek:)))

Nekem még régi vágyam,hogy összerakom a kis fecniken lévő recepteket,rendezgetem és a falamon egy fényképes képsorozatot készítek,mert év közben a nagy rohanásban ez is elmaradt.

És még igazán csak most indult a nyár,de óriási szervezést igényel részemről.
Inzu készlet feltöltése a nyaralás előtt,összeírni az 5 napra mit kell vásárolni Pesten és mit Bogláron.

És a kórházi napokra sem árt azért lélekben készülni,hogy minden csodarendben legyen!

Mindig mondom,hogy a gyerekeim kölcsönözhetők:)Már volt rá példa,hogy elvitték őket,sőt aludni is!
Tényleg jó velük lenni és élmény velük a nyár!

Kívánok mindenkinek tartalmas nyarat és én mondom:nem minden a pénz,a lehetőségeket meg kell találni!
Tervezés fontos ehhez,bátorság,leleményesség,sok ötlet kell és persze jó alanyok erre.