2020. szeptember 23., szerda

Ételallergia,étkezési kultúra

Huhh....étkezés..nem evő gyerek a csoportomban a munkahelyemen....és egyéb ami étel allergiával kapcsolatos dolog...

Ma a szemembe mondták,hogy nem kellene ez a határozottság részemről amit képviselek ,a gyerekkel kapcsolatos aki CSAK kakaót fogad el.Huhhh....Ennél türelmesebb és elfogadóbb aligha lehetnék,hisz 8.éve grammra számolom az ételt itthon és a nem evő lányomról is született már blogbejegyzés mennyire megjártam a hadak útját és most a vega korszak is még a képbe jött,de én nem a feladós tipus vagyok.Az tény.
Addig jutottam a felnőtt szülővel hogy söpörjük a problémát a szőnyeg alá?????????
Megjegyzem sokkal könnyebb lenne a dolgom,de a gyerek...a gyerek nem tanul meg enni,ízeket megérezni és nem jut tápanyagokhoz.Itt csak ennyi lesz a probléma.
(A csak kakaó lehet opció???????????????????!!!!!!!)
A másik : tojás érzékenység ...olyan nasit hoz be külön a gyereknek ami úgy kezdődik az összetevőket illetően:tojáspor....(hazavitte miután figyelmeztettem ez nem lesz a legjobb a tojásérzékenység szempontjából)-itt is azt éreztem menten hazamegyek és nem érdekel ez az egész tedd ki a szívedet-lelkedet hivatástudatos óvónőség.És tényleg nem érdekel!Így nem!
Nem tudnak alap dolgokat a gyerekek és a szülőket is ilyen esetekben tanítani kell ha étkezési probléma áll fenn azt KOMOLYAN kell venni és igen minden lehetőséget feltérképezve TENNI kell a gyerekért!

Jónak(nekem) mondja mindkettő szülő amit gondol.Egyedül nevelem a MÁS gyerekemet akinek azért már élete végéig INZULIN kell,hogy éljen és a másik gyerekem pedig érdekesen vezette be az étkezéskultúrát az életébe....de opcionálisan mindig mindegyik ellátott volt és lesz is.Némi tapasztalatom van e téren.

Most nagyon kiborulva írom ezt a bejegyzést...falakba ütközöm és szörnyű amiket esznek reggel a gyerekek és szörnyű milyen nem éppen napirendre épülő étkezésük van.Ez később csak borulni fog,az iskolában nem lesz ideje enni-ha lesz étel nála-vagy ha már nagyobb lesz akkor szíve-joga szerint emel ki azt a hűtőszekrényből amit csak akar és a mennyiséget sem korlátozza senki....

Szívügyem a téma,de tehetetlennek érzem magam.

M-nal voltam vásárolni,vele tudtam erről is beszélni.Szerinte nem tudok erre hatni másoknál mert nem befogadó a világ és ne foglalkozzam mással,lazítsak.😊
Így lazítva vásároltunk és elég sok mindent megtudtam a mostani igényeiről és ez megkönnyíti majd számomra mit főzzek és a diabetes szempontjából mi hogyan alakuljon majd.




 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése