2017. április 18., kedd

Az vagy amit megeszel!

A nyáron kényszerpihenőztem 40 fokban egy autópályán mert a busznak nem volt már hűtővize...De szerintem 42 fok volt inkább.Most P és Nagyi jártak busz-szerencsétlenségben.Az ő álló buszukba ment hátulról bele egy másik busz."Csak"megrándult a nyakuk az ütközés pillanata ezt idézte elő,de szerencsére nem lett nagyobb baj!
Nem is teszteltem mit és mennyit evett a Nagyinál Húsvétkor,a legeslegjobb az volt,hogy már telefonon mondták mi történt és nincs bajuk!

Jamie Olivér-hez kapcsolódva tényleg fontos lenne megtanítani a gyerekeinket főzni!Mi mire való és mit tartalmaz...miből mennyit kell és lehet enni.Mi a piramis csúcsa és mi van az alján.És egészen pici kortól kezdeném ha mégegyszer....persze nekem adott a két kamasz.Nem a kárukra,hanem a fejemben projekt született mit,hogyan fogok bevezetni.Vásárlás etikett.Innen indulunk majd.A sorok mit tartalmaznak,hová nem kell bemenni..és elmegyünk majd piacozni is.Én nem szeretem személy szerint de azt hiszem szükségszerű.
Elvégre ha már jó alapanyagokkal jót főzöl fél siker az életben.Az vagy amit megeszel!
Nővérem már régóta fanatista gasztró-ketogén-Úrinő,nem tudom másképp egekbe magasztalni ezt a tevékenységét:)Ő mondta nekem mindig az vagy amit megeszel.Valahol nagyot mondott,mert tényleg!
Még vannak éveim arra,hogy a gyerekeim alapokkal induljanak!És elszánt vagyok!Egyébként kell is valami kapocs ilyenkor a gyerekek és a szülő között mikor kamaszokká érnek.Hát legyen a helyszín a konyha!Úgy lesi el,tanulja meg,tapasztalja meg.Az eszközök mire valók,melyik veszélyes és hogyan működik a gáztűzhely és a sütő.
Szerintem tanítani kéne a sulikban is a főzést.
Most kedvem lett az oviba is becsempészni majd a gasztronómiát,biztosan többet fogok ott is a témával foglalkozni.Elvégre Sweetmami vagyok:)

Természetesen az eredményekről és a kudarcokról beszámolok és van egy tervem is de nem írom le,mert a gyerekeim látható módon az olvasóim lettek,mint sokan mások is..és ezért nagy kedvem lett továbbra is írni:)))Vannak mélypontok,most sem vagyok éppen kint a gödörből,de azon vagyok,hogy felfelé íveljen Sweethome élete.

Jamie Olivérre visszatérve ő is szorgalmazza,hogy tanuljunk meg főzni és igenis tudjunk bánni az alapanyagokkal!Nem az ampullák száma érdekel a hűtőben,hanem az,hogy hogyan lehet minőségibb,jobb élet-az ampullák mellett.Az Inzulin érszűkítő hatása és a felmerülő rákot okozhat hatása ne is merüljön fel...igazán nem is kutakodok ezek után,legyen a tudatunkban az,hogy jelen pillanatban ez segít a "baj"on.
Jó vércukrot mindenkinek!

2 megjegyzés:

  1. Szerintem sem kell napi szinten előhozni a cukorbetegség következményeit, mellékhatásait. M. értelmes gyerek, tudja akkor is, ha nem kerül szóba minden nap.
    Háztartástant én is szívesen bevezetnék az iskolában.
    És bizony jó, ha a gyerekek is tudják, mi mit tartalmaz. Jó nekik megtanítani, aztán meghagyni felnőtt korukra a szabad választás lehetőségét.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó ötlet minél hamarabb elkezdeni a háztartás rejtelmeibe bevezetni a gyerekeket :) A volt gimnáziumomban már tanulnak háztartástant, az én időmben sajna még nem volt...

    VálaszTörlés