2014. január 17., péntek

Gyerekkel a konyhában

Egyszer fent,egyszer lent...valahogy ez a cukorbetegség is..Libikóka a vc-értékekkel,az Inzulin és a ch-k "harca"-örökös kiegyenlítésre való törekvés...
Újabb diagnosztizált cukorbetegről kaptam hírt,2 lányról.Egyre többen...

És olvastam,hogy a 2-es típúsú cukorbetegségnél még alaposan hátterekre visszavezethető az okozó,de az egyes típusú diabetesnél az ok autoimmun.
Amit lehet mégis meg kell előzni!

Hogy hogyan?Némileg kell egy rendszer az életünkben.És bizony kell/ene egy gasztronómiai bázisnak lenni a családokban:mi az ami elfogadott és mi az ami egyáltalán nem beépíthető az étkezésbe.Még akkor is ha anyagi és egyéb ellenérvek jönnek számításba!Legyen pl ilyen a cukorelhagyás,cukor mérséklés...
Gyerekkoromban nem láttam erre nálunk alternatívát,mindenevők voltunk emlékezetem szerint,fagyasztóláda működött és még némi képem van veteményesünk is volt!!!
Aztán kollégiumba kerültem,onnantól kezdve-14 évesen-menzán éltem.Nem alakulhatott ki egy étkezéskultúra,hogyan?
Albérlet a felsőoktatás kapcsán,azt ettem ami volt,ha befizettem fősulis menzára jó,ha nem hát úgy is jó volt.Bundáskenyérillatúak voltunk mindig...:)))

És irány a Nagybetűs ÉLET....
Munka mellett már aligha volt kedv és idő főzni tanulni,ahogy sikerül..megettük.
Aztán:boltok adta "jó"gyors lehetőségek:mirelitt termékek...

És már a gyerekszülés is némileg sűrgette a főznitanulást.....valahogy az enyémek lelassították bennem ezt is,mert évekig anyatejet is kaptak!Kűzdöttem már akkor P val mert 8 hónapig csak anyatejen élt szinte,hozzátáplálás kizárt volt,ételkóstolás szóba se jöhetett!!(a mai napig itt tartunk).

Szerintem kell,hogy bevonjuk a gyerekeket,a konyhában a helyük-segítsenek!Rálátása nyílik arra,hogy miért fontos enni,miért fontos mit teszük az ételbe,mit kell megmosni és miért és egyáltalán.Ez munka.Igenis amiért megdolgozunk meg kell enni,Talán nem is lenne válogatós annyira a gyerek ha ez így történne kicsi kortól...Én elrontottam,de aki olvassa talán még időben elcsípheti az én tapasztalatomat...

Azért még nem veszett ügy,vannak próbálkozásaim:
 
előfordulnak a konyhában....
az étkezés szórakozáshoz is köthető..

nekem ez a pillanat amikor élvezem is az asztalnál ülést,3 perc kávézás!!!!!

 

Van egy klassz nővérem,aki a nyaralás alatt is befogja/ta őket a főzésbe.Szerintem ez továbbra is így marad!:)

a tányérján lévő ételmennyiség lényeges momentum...
banánturmix-ami állítása szerint"öreges"és nem issza meg csak elkészíti
na ez megy/menne-ha engedném.Ritkán!Ezért van is ötletelés!
 
ez egy játszóház,és bizony nagyon ötletes!Havanna játszóház.Nagyon szuper.Itt ez a reklám helye volt!

Itt még nem diabos az élet...
a segítéssel nincs gond,az evéssel van
 
Akkor kiskötényeket felkötni és irány a gyerekekkel a konyhába!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése