2021. január 29., péntek

Kanapébeszélgetések.

 Ma is lesz kanapébeszélgetés.

Tegnap eldöntöttem.

Kijelöltem egy blogbejegyzésemet 2020.júniusából.Most újra megkértem az érintett feleket-2 gyerekem-hogy 15 percben szánjanak rám időt.

Az egyik reakciót már tudom:"Nagyszerű!"

Az online oktatás miatt már napirend alakult ki itthon.Kezd kaotikus lenni a helyzet.Én dolgozom van,hogy 6-ra megyek vagy reggel 7-re.Lábujjhegyen kezdem a napot és bizony ha nincs órájuk 11-ig is lábujjhegyezhetek.Akkor se főzés se mosás és ami zajjal jár...a takarítás kizárt ilyenkor...Akkor meg mikor csináljam?

Ja és akár ők is csinálhatnának valamit...ez lesz a másik apropó.

A mosogató tele és igazán az otthoni lét is megkíván egyfajta rendet és fegyelmet.Ja és igen a rezsiköltség is nőtt...ja igen legyen igényem lekapcsolni magam után a tv-t ,villanyt mert csak egy kereső van a házban és az én vagyok aki dolgozom.

És a főzés a nem evés a mellé evés és a főzöcskék próbálkozások lesznek napirenden.Kialakítjuk akkor közösen az online oktatással járó napirendet itthon.Mindenkinek legyen feladata és mindenki érezze jól magát egymás mellett és tudjunk alkalmazkodni.20 óra után otthon.Ok.Ez rendelet.De én másnap dolgozni megyek ne üvöltsön 22 órakor is a tv....érdekes alapköveket kell leraknunk.

De le kell.

És ez lesz a :KANAPÉBESZÉLGETÉSEK.....

2020. JÚNIUS 23., KEDD

Kanapébeszélgetések

A kanapébeszélgetések fontosak.
Bevezettem,már mikor picik voltak a gyerekek.(Tudatosan? Nem inkább ösztönösen)
Üljön le,adjon időt magának,bízzon a vele szemben ülőben.
Legyen gondolata amit elmond,és tudja elfogadni a vele szemben ülő véleményét.
Ez egy folyamat.
Elvégre én ezért vállaltam a 2 gyerekemet,hogy neveljem őket.
Ők még nem is sejtik mennyi csempészett dolog van,amiben részt vettek és alapkövet tettünk le azáltal,hogy azt ők életvitel szerűen alkalmazhatták otthon.
Az érzelmeket fejezzék ki nyíltan!
És ami a legfontosabb a mai világban:szemtől-szemben történik,nem az online térben!
Ez az ami hiányzik már a családok életéből.
Az együttes étkezések el-elmaradoznak a családok életéből,hogy nőnek a gyerekek,kuckóznak a szobájukban az online térben....
De legyen lehetőség egy családi ebédre,egy étterem látogatásra és még arra is,hogy néha együtt főzzetek!
A kanapébeszélgetések fontosak.Mindkét fél töltődik.Aki mondja az is,aki hallgatja az is.
A kommunikáció az alapja minden megkezdett napnak.

(Kanapébeszélgetések=ülj mellém,hallgatlak)-

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése