2013. augusztus 17., szombat

Változások

Igen,ez aranyos,de én a gyerekeimért mégis inkább ugranék.Ebből is látszik,mert az étkezésben is gyökeres változások történtek.

M mint egy óramű.Igen pontos,fegyelmezett és nagyon következetes.Okos,intelligens és megbízható.Az étkezésben is.A napi menüsort úgy rakja össze magának,hogy megnézi mi volt tegnap,és azelőtt.És együtt vásárolunk,nagyjából tudja mi van itthon:)Igen,így könnyebb picit.

Amit elhagytunk úgy 90%-ban az a cukor.
A fehér liszt használata minimális.Tönköly liszt vagy lenmagliszt.A sót lecseréltük 40%-kal csökkentett Na tartalmúra.
A Norbi boltjában veszem az ételízesítőt!Eszméletlen finom.Visszazárható a tasak és tényleg megtartja a zamatát.Nem a reklám helye,de eddig alig fűszereztem.Nem leszek Norbi majmoló-nem is tehetem az anyagiak miatt-de egy-két dolgot nála veszek meg.A tejtermékeket minimalizáltuk.A margarint még nem hagytuk el,keresem a legideálisabbat.
Sajtokat minden mennyiségben,eddig is egér dinasztia voltunk...
Gríz minimális,csoki szinte csak diabos,cukor Verbena.Nyalóka és társai eddig sem volt-úgy 3 éve már..
Kifli,zsömle minimális,barna kenyér,rozs kenyér és kornspitz vagy rozskifli,zöldségek nagyszámban.P nem eszi,de megkóstolja ami már haladás!

Bár csak az ubit kóstolta,de...ki tudja mi lesz még..

Édesítésre Eritritol-teába,sütibe,ételekbe-olyan nagy mennyiség nem fogy el,szerencsére nem vagyunk nagyétkűek!

Tisztított kókuszt veszek nagyon sokat használok sütikbe és a zabba reggelente.

A fűszerezés megtriplázódott nálam.Hm sokkal jobb így.Nem a só használatában nyilvánul meg!Vettem fehérbors és még vagy 4 bors elegyét,szórjuk,van provanszi fűszer,finom.A fahéj,szegfűszeg és gyömbér keverékét sokat használom,csempészem a zabkásába.
A mentát most ízleltem először,finom.A diab abc ben ettem menta csoki fagyit.200 ft/gombóc,de Isteni.Mindenképpen megéri megkóstolni.Én csak ott fogok fagyizni!Ez nem a reklám helye!Jót enni csak jó helyen lehet.Tiszta,a kanalat minden esetben vízbe mártva lemossa és tejmentes fagyi is van,ch ra számolva!!!

A tea:zöld tea minden reggel.Napközben más is lehet de reggel zöld tea.
A citrom ízesítés is napi szinten.
Bolero italpor megy a víz mellett.És néha engedélyezett a Pepsi light kóla!
Norbi szörpöt veszek bár a boltokban kapható más szörp is egyelőre Norbinál vesszük.
Abonett és puffasztorr rízs ami most váltakozik nálunk.

Nasik töredéke a szekrényben.Vendég érkezett hozzánk kisgyerekkel,igazán több időt maradtak mint tervezték.A kisfiú éhes lett...hírtelen Sport szelet volt otthon ugye a sportoláshoz M nak,meg ropi is P miatt,de iggggazán nasi nem.Még ez a feladat,hogy beszerezzek ilyen dolgokat.Se egy kifli,se egy zsömle.....Nem lehetek annyira naprakész én sem..
De pontosan ezért sütögetek és fagyasztok.
A hűtő,hogy rendetlen volt sem véletlen.Szerencsétlen már annyira jeges volt...Néha te is nézz rá a tiédre,lehet le kell kaparni a jeget!

A gabonapehely és a müzli...Igazán kiiktattuk.A hörcsög rágcsál belőle és a mazsit is,azt szereti!

A magok egyelőre a kenyérben jelentkeznek és a szezámmag az és a lenmag amit eddigis használtam.majd most következik ezek feltérképezése.

Én szárított formában szerzem be a fűszereket,mert nem vagyok a kertek királynője nem értek így a zöldekhez.De azt hiszem így sem rossz a hatás.

És mindezt úgy teszem,hogy internetről,Boszorkánykonyha blogról,Réka újságból és a magam józan paraszti eszéből merítem.Dietetikusom úgy van,hogy interneten válaszol a hölgy a diét abc munkatársa.És DiabFanny és a blogíró Diabetti az akinek hiszek és lesem őket!

Mindig van itthon:répa,alma,mostanában áfonya,amit a Havanna lakópark piacán szerez be a gyerekek apukája-én még mindig nem vagyok piacrajáró:(((((((és mindig van itthon kenyér.A ch az ami mérvadó.

Tészta félék közül a fitt tésztát veszem,nagyon finom,és az ára is jó,elfogadható.Tescos polcokról...is beszerezhető.

A Tescos rozskifli is isteni!

Mi nem eszünk nagy mennyiséget!!!!!Milán a csak kiszámolt mennyiséget,nagyon ügyin betartja!A barátnőm is csak nézett mikor 2 és egy pici kekszet előpakolt az uzsira...Igen-igen ha olyan a ch tartalma akkor az 2 és egy pici keksz!
P alig mennyiséget eszik,de fejlődik azért.És én nem eszem felnőtt adagot,ha rendelek is kis adag elég.mert elég.Nem kívánok többet!Így anyagilag ha nézem......megéri az egészségért változtatni!

Olaj:van oliva is,salikra,és tojásokhoz de amúgy napraforgó olajat használok.Szeretjük a pácolt husikat,így nem igazán feltétlen a tocsogós,zsírós tálalás az elsődleges.
És itt is a fűszerezésen sok múlik.Ezt még gyakorolnom kell.

És a praktikus tálalás az tárolás is ami változott még.Sok dobozt használok.Mindenen a ch értékek.Amin nincs ch és a hűtőben van azt M nem eszi az nincs számolva.

Ha M  beleiszik csintalanságból a poharamba is megkérdezi előtte Eritrittel csináltad?

P nál is az ételtolerancia vizsgálat az amit meg kéne csináltatni kíváncsi lennék mi jön ki!!!A telefonszámuk már megvan:)

Alakul minden,Sweetmami konyhája beszámoló megtörtént.

Később még leírom a tapasztalataimat.Na persze ez nem kevés idő és energia amit erre fordítok...de a mai blogom képéhez visszakanyarodva:igen a gyerekekért én is ugranék.Így legyen az az idő és energia!Ráfordítom!
Ui:M nak lesz megint hala,mert ugye a múlkori "Ronaldo"végleg kiugrott......És az új hal neve:Eritritol lesz:)))Azt hittem menten megzabálom.-:)))

2 megjegyzés: